Den Helder

HTC Den Helder en Slot Reclame slaan de handen ineen: “Uitstraling in nieuw jasje steken”

Advertentie:

Den Helder – Slot Reclame is de komende drie jaar de nieuwe hoofdsponsor van tennisvereniging HTC Den Helder. Naast dat de lokale ondernemer de uitstraling van het tennispark op gaat pakken, zal ook de HTC Open nu door het leven gaan als de Slot Reclame Open. Slot: “We zijn een lokale ondernemer, HTC is een lokale tennisclub. Uiteindelijk is het niet gek dat we elkaar hebben gevonden.”

Het eerste contact tussen beide partijen werd vorig jaar gelegd, toen de tennisvereniging Slot Reclame benaderde voor vervanging van de vlaggenmasten. De lijntjes bleven kort en dat heeft nu dus geresulteerd in een officiële samenwerking. Het contract loopt drie jaar, met de optie om nog twee jaar langer met elkaar door te gaan.

Met het aangaan van de samenwerking worden een aantal dingen op het sportpark aangepakt. Zo worden onder meer de aankleding, wegbewijzering en sponsoruitingen onder handen genomen. Maar allereerst wordt het welkomstframe aan de voorkant van het park vervangen. “Dat is nu echt een doorn in het oog”, vertelt Bob Slot van Slot Reclame. “Dat is je binnenkomst. Als je die al verliest, sta je 1-0 achter als je het park opkomt.” Volgens de ondernemer ligt er veel potentie in het park, alleen komt dat er visueel nu nog niet altijd uit. “Er zijn zoveel mogelijkheden om het park er nog beter uit te laten springen. Je hebt een fantastische ligging, fantastische banen, een fantastische kantine. Alles klopt eigenlijk, alleen de uitstraling mag wel in een nieuw jasje gestoken worden.”

Ook Martijn Tesselaar, voorzitter van HTC, ziet genoeg kansen in de samenwerking. “Het belangrijkste onderdeel van het sponsorschap is het aankleden en verbeteren van de uitstraling van het park”, licht de voorzitter toe. “Ook zoeken we altijd sponsoren die we op het park proberen te promoten met grote doeken en reclameborden. Uiteindelijk willen we als vereniging nog wel meer stappen maken.” De voorzitter ziet dan ook in dat de samenwerking met Slot Reclame ook voor andere sponsoren interessant kan zijn. “Je kunt bijvoorbeeld een sponsor koppelen aan elke baan.”

Slot Reclame Open
Het toernooi de HTC Open, dat vanaf dit jaar dus de Slot Reclame Open gaat heten, is een jaarlijks terugkerend toernooi dat erg leeft in de Noordkop. Het thema van dit jaar is ‘oudhollands’ en vindt van 5 tot 13 augustus plaats. Slot Reclame denkt uiteraard mee over de aankleding van het toernooi. Zo verzorgen zij een flyer, posters en nog wat andere aankleding van het park. Ook het logo van het toernooi wordt ontworpen door de nieuwe hoofdsponsor.

Het tennistoernooi trekt niet alleen lokale deelnemers, het heeft een landelijke dekking. “Vorig jaar hadden we bijvoorbeeld deelnemers uit Friesland en Amsterdam”, licht toernooileider Loraine Back toe. “Na de coronacrisis gaat het elk jaar weer een stukje beter. Vorig jaar hadden we rond de 450 deelnemers, het zou mooi zijn als we dit jaar de 500 kunnen aantikken.”

Toekomstplannen
HTC heeft last gehad van de coronacrisis, maar voorzitter Tesselaar merkt nu op dat de vereniging er steeds beter inkomt. “We hebben dit seizoen voor het eerst weer een jaarkalender die voor het hele jaar weer klaar is.” Daarop staat duidelijk vermeld welke evenementen en toernooien waar en wanneer voor de jeugd zijn. “Mensen beginnen de vereniging steeds meer als een jaar-rond-vereniging te zien. Niet alleen maar de zomers.” Ook heeft de vereniging al duidelijk voor ogen wat er in de toekomst moet gebeuren. Zo is HTC bezig met de realisatie van padelbuitenbanen en de komst van all weather tennisbanen. Tesselaar: “Daar zou je elf maanden in het jaar op moeten kunnen tennissen. Dat heeft grote voordelen, ook voor de tennistrainers die daardoor langer les kunnen geven.”

De samenwerking met Slot Reclame heeft voor HTC Den Helder niet zozeer als doel extra leden te werven, maar voor de tennisvereniging is dat wel één van de belangrijkste pijlers. Zij willen zich met name op de jeugd richten. “Je ziet dat de jeugd nu relatief minder sport dan voorheen”, vertelt Tesselaar. Dat merkt HTC ook. Om prestatief tennis te ontwikkelen, is het volgens de voorzitter belangrijk al op jonge leeftijd te beginnen met tennis. “Dat blijft voor ons als vereniging het grootste zorgpunt.”

Toon meer

Peter Rus

Peter Rus is sinds januari 2023 werkzaam bij Regio Noordkop als journalist. Hij is bereikbaar via peter@regionoordkop.nl en via 0625487127.

1 reactie

  1. Ik vind het huidige park van HTC maar een beetje een tragische bedoening. Ondanks dat de nieuwe sponsor ´Slot´, enthousiast als hij vanzelfsprekend is na een nieuwe sponsor afspraak met ´de teloorgegane´ tennisclub, vindt dat er aan de ´uitstraling´ nog wel wat te verbeteren valt terwijl verder alles zou kloppen… Precies dat klopt juist niet. De club is namelijk de club zoals hij erbij ligt en reclame is een foefje, ofwel ´een oproep aan de domme om zijn geld uit te geven´. Het via valse trucjes en nieuwe kleurtjes oppoetsen van een reeds volledig versleten auto en aldus slechts het proberen op te schalen van iets dat allang een vaste (lage) waarde heeft en slechts in de ogen van een enkel persoon die er financieel baat bij denkt te kunnen gaan hebben vrij plotseling een bepaalde meerwaarde zou hebben. HTC verkocht zijn ziel en uitstraling toen de vereniging van het Schapendijkje besloot te vertrekken. De argumenten waren destijds mager, men had ter plaatse onder de dijk naar 8 of zelfs met wat goede wil naar 10 banen kunnen gaan, echter, men vond dat het niet anders kon, de heersende gedachte was: ´groei, groei, groei want anders gaan we dood ́. Ondanks dat er indertijd op de vereniging een vandaag de dag nog nauwelijks te evenaren sfeer (en uitstraling…) hing rond de club waar grote namen als ´Hemmes´ gretig op af kwamen. Nu zit men op een vreselijke, platte grijze locatie zonder het prachtige lichtblauwe aura voortkomend uit het vederlichte spel tussen water en lucht vlak aan zee, ligt de niet te benijden club tussen; tempels, scholen, een uitvaartbedrijf en vlak tegen een bedrijventerrein aan en moet zij vechten om te overleven via dat afkeurenswaardige ´oppoetsen´ en die verschrikkelijke hopeloosheid van het aantrekken van steeds weer nieuw opkomende ´racketsporten´ omdat nieuwe generaties hun aandacht niet meer zo lang kunnen vasthouden. Tragische eendagsvliegen zoals ´de nieuwe hoop van korte duur´; het ´Padel´, een racketsport die net als ´Squash´ en ´Racketball´ na een aantal jaar haar aantrekkingskracht zal gaan verliezen. Alle wanhoopspogingen van vandaag ten spijt.

Wellicht ook interessant

Back to top button