Den Helder – Woningstichting Den Helder heeft het jaarverslag 2022 uitgebracht. In het rapport staan onder meer cijfers over de huurprijzen en de klanttevredenheid van de huurders. Zo beoordelen nieuwe bewoners de woningstichting met gemiddeld een 7,8.
Dat is een lichte stijging ten opzichte van 2021. Toen was de gemiddelde klanttevredenheid van nieuwe bewoners nog 7,7. Ook bij vertrokken huurders is het cijfer één decimaal omhoog gegaan. Waar zijn de Woningstichting Den Helder in 2021 nog een 7,5 gaven, was dit in 2022 7,6. Dat is gelijk aan het landelijk gemiddelde.
Bij een woning gebeurt het nog wel eens dat er iets vervangen moeten worden. Huurders van de woningstichting zijn daar zeer over te spreken, zo blijkt uit de cijfers voor reparatieverzoeken. In 2022 werd een 8,3 gegeven over klanttevredenheid van reparatieverzoeken; een stijging van 0,2 ten opzichte van 2021. Daarmee zit het ruim boven het landelijk gemiddelde van 7,7.