Overige

Sportbeha’s nemen collecties dames lingerie over

Sportbeha's winnen de lingerie race!

Advertentie:

Ergens tussen de casualisering van de Nederlandse mode en het verlangen naar comfort, zijn sportbeha’s een van de favoriete beha-opties geworden. In de Nederlandse markt voor intieme kleding van ongeveer €10 miljoen tot €30 miljoen, was volgens de NPD Group de meeste groei in de afgelopen drie jaar in sportbeha’s en shapewear. Bekende merken, zoals Panache sport bh, Anita Maternity en shock absorber sport bh zijn veel verkochte merken in de Nederlandse markt.

Dat zou de opkomst van shapewear-merken kunnen verklaren, waaronder de nieuwe shapewear-lijn van Commando en Kim Kardashian, samen met de toenemende populariteit van zaken als bodysuits. In de categorie sport bh’s steeg de verkoop in  Nederland met 6 procent voor de 12 maanden eindigend in mei 2020, volgens de Consumer Tracking Service van NPD Group.

Het onderzoeksbureau ontdekte ook dat alleen millennials – het cohort dat momenteel het grootste deel van de markt voor intieme kleding voor vrouwen in handen heeft – in 2018 ongeveer een derde van hun beha-budget aan sportbeha’s besteedden. Die aantallen zullen naar verwachting groeien naarmate millennials en de generatie achter hen blijft ouder worden, geeft meer geld uit. Maar het zijn niet alleen jongeren die zich onbelast willen voelen.

“Vrouwen van alle leeftijden vinden sportbeha’s comfortabeler en een passender antwoord op de ath-vrijetijdskleding stijl”, vertelde Marshal Cohen, hoofdanalist bij de NPD Group. “Leeftijd doet er niet veel meer toe als het om comfort gaat.”

Meer comfort in de bedrijfswereld met modieuze en intieme kledingvoorschriften

Meer lakse kledingvoorschriften in de bedrijfswereld, samen met meer mensen die vanuit huis werken, hebben mode – zelfs intieme kleding – meer casual gemaakt. Ath-leisure heeft ook bijgedragen aan de huidige wereldwijde obsessie met comfort – en de toegenomen vraag naar sportbeha’s – om vrouwen te bevrijden van anders beperkende kledingstukken. Het heeft ook atletische kleding verandert in een stijl die zowel op als buiten het veld kan worden gedragen.

“Vroeger was er een stigma op het dragen van sportkleding in een professionele omgeving”, zegt Romain Liot, chief operating officer van direct-to-consumer lingerie start-up Adore Me. “En nu wordt het veel breder geaccepteerd. Mensen dragen sneakers naar hun werk. En daarbij dragen ze sportbeha’s. Het onderscheid tussen het professionele en het sportleven wordt steeds vager.”

Maar er zijn ook andere krachten in het spel, zoals het steeds drukkere leven van mensen.

“Vandaag de dag zijn onze dagen zoveel veelzijdiger”, zegt Michelle Cordeiro Grant, oprichter en chief executive officer van lingerie start-up Lively, dat onlangs werd overgenomen door Wacoal International Corporation. Ze zei dat vrouwen geen tijd hebben om tussen elke activiteit van beha te wisselen.

“We staan ​​op; wij trainen; wij gaan aan het werk; we gaan naar een evenement; we gaan onze kinderen ophalen,’ zei Grant. “We doen niet zomaar een of twee dingen op een dag. We doen vier tot zes.”

Er is ook de trend innerwear-as-outerwear, waarbij vrouwen onderkleding op straat aantrekken. Plotseling zijn dingen als beha’s – dingen die voorheen onopgemerkt bleven – duidelijk zichtbaar. Dat betekent dat er meer aandacht is voor zaken als sport bh’s die in de zomer bijvoorbeeld als tanktops worden gedragen.

Toon meer

Reclame Regio Noordkop

Bovenstaand bericht is aangeleverd aan Regio Noordkop en voor plaatsing is betaald. Regio Noordkop is niet verantwoordelijk voor aard en inhoud van het bericht. Vragen over bovenstaand of soortgelijke berichten? Mail naar hoofdredactie@regionoordkop.nl.

Wellicht ook interessant

Back to top button