Den Helder – Citymarketing Den Helder lanceert woensdag 6 november een scheurkalender bomvol weetjes over de marinestad. Jutter van het Jaar Jan Kikkert kreeg dinsdag al het allereerste exemplaar overhandigd. “Ik ben bijna ontroerd”, sprak hij na ontvangst.
Citymarketing Den Helder had Jan Kikkert uitgenodigd dinsdag om 14:00 uur aanwezig te zijn op de Francien de Zeeuwpromenade. Daar grepen zij de gelegenheid aan om de Helderse historicus letterlijk en figuurlijk in het zonnetje te zetten. Want wie is er nou geschikter dan Kikkert om de eerste scheurkalender vol historische feitjes te overhandigen? Citymarketing-directeur Anita Veenendaal richtte zich langs de kade tot Kikkert en somde enkele feitjes op over de marinestad. Zo vertelde ze dat er jaarlijks 150 cruiseschepen aan de Francien de Zeeuwpromenade aanmeren en dat Theater de Kampanje voorheen een scheeps- en onderhoudswerf was.
“Onze scheurkalender bevat 314 leuke weetjes, grapjes en feitjes over onze prachtige kustgemeente”, vertelde Veenendaal. “Deze kalender is met heel veel passie, plezier en lol samengesteld door een team fanaten van Citymarketing.” Gezien zijn verkiezing tot Jutter van het Jaar in januari 2024 heeft Kikkert op 8 januari ook zijn eigen pagina. Na de overhandiging voelde hij zich ‘heel vereerd’: “Ik draag Den Helder een groot hart toe en zal dat ook uitdragen. Ik doe mijn dingen graag met liefde voor jullie en hoop dat er nog veel historische tochten en samenwerkingen komen!”
750 voorbestellingen
De Helderse scheurkalender is vanaf woensdag 6 november te koop in de Experience Store aan Spoorstraat 2 in Den Helder. Met 750 voorbestellingen loopt de verkoop van de scheurkalender nu al enorm hard. Het is mede mogelijk gemaakt door Citymarketing, Hortus Overzee, Marinemuseum, Port of Den Helder, Koninklijke Marine, Nationaal Reddingmuseum Dorus Rijkers, Stichting Erfgoed Den Helder, Helderse Historische Vereniging, Den Helder Airport en Lars van der Heide.
Citymarketing is van plan om ook voor 2026 een scheurkalender te ontwikkelen.