Hollands Kroon

Melding maken over kapotte lantaarnpalen via app

Het wordt weer eerder donker ’s avonds en ook ’s ochtends wordt het later licht. Dat betekent dat de lantaarnpalen eerder aan en uit gaan. Het betekent ook dat het waarschijnlijk eerder opvalt als een lantaarnpaal kapot is. Via Fixi, een app, kunnen er meldingen gemaakt worden.

Elke week komt een monteur de kapotte lantaarnpalen repareren. In principe moet de lantaarnpaal het dus met een week weer doen. Zijn het meerdere lantaarnpalen in een straat die het niet doen, dan gaat het vaak om een kabelbreuk. Netwerkbeheerder Liander is dan verantwoordelijk voor de reparatie. In sommige gevallen zijn de storingen dezelfde dag opgelost, maar bij lastige storingen kan het ook langer duren.

Fixi melding maken
De Fixi app kan gedownload worden in de Appstore en Google Playstore. De melding kan ook via de website van gemeente Hollands Kroon gemaakt worden. Klik hiervoor op de oranje button op deze pagina.

Bron: gemeente Hollands Kroon

Toon meer

Redactie Regio Noordkop

Onder 'Redactie Regio Noordkop' staan door de redactie zelf geschreven berichten, maar ook artikelen die ons door derden zijn aangeleverd, zoals (en al dan niet bewerkte) persberichten en dergelijke. Ook iets melden? Stuur een bericht aan nieuws@regionoordkop.nl. De redactie is telefonisch te bereiken via 0223-684609. Het bezoekadres is Torplaan 4, 1785BA Den Helder. Loop gerust binnen, de koffie staat klaar!

Wellicht ook interessant

Back to top button