Hollands KroonPolitiek

Webinar geeft uitleg over hulp bij digitale dienstverlening

Advertentie:

Anna Paulowna –  Door de versoepelingen van coronamaatregelen heeft de gemeente Hollands Kroon de fysieke dienstverlening sinds 1 juli weer opgestart en gaan de medewerkers waar het kan weer op huisbezoek. Daarnaast zijn veel zaken online te regelen en de gemeente legt haar inwoners die daar behoefte aan hebben graag uit hoe. Op woensdagavond 15 juli wordt vanaf 19.30 uur een webinar gehouden.

Door de coronacrisis is de samenleving gedwongen meer digitaal te doen. Huisartsenzorg, scholing en zaken met de gemeente gebeuren meer digitaal dan voorheen. Niet alleen door jongeren, maar ook ouderen blijken daar heel goed mee om te kunnen gaan.

De gemeente Hollands Kroon heeft in 2019 een onderzoek gedaan naar de digivaardigheid van de inwoners met positieve uitkomsten op het gebied van digitale vaardigheden. Wie nog wel een steuntje in de rug kan gebruiken, kan zich aanmelden voor het webinar. Op deze digitale informatieavond komt onder meer aan bod hoe mensen op de hoogte kunnen blijven van gemeentenieuws, maar ook of de buren willen verbouwen. Verder aandacht voor meldpunten voor gevonden en verloren voorwerpen, alsook een ongemak in de openbare ruimte. Tot slot kunnen deelnemers ook eigen vragen inbrengen.

Inschrijven voor het webinar kan via de website van de gemeente, https://www.hollandskroon.nl/inwoners/nieuws/hulp-nodig-bij-onze-dienstverlening-schrijft-u-zich-in-voor-onze-online-uitleg

Toon meer

Redactie Regio Noordkop

Onder 'Redactie Regio Noordkop' staan door de redactie zelf geschreven berichten, maar ook artikelen die ons door derden zijn aangeleverd, zoals (en al dan niet bewerkte) persberichten en dergelijke. Ook iets melden? Stuur een bericht aan nieuws@regionoordkop.nl. De redactie is telefonisch te bereiken via 0223-684609. Het bezoekadres is Torplaan 4, 1785BA Den Helder. Loop gerust binnen, de koffie staat klaar!

Wellicht ook interessant

Back to top button