Den Helder – Als iemand met drie helikopters drie keer op de Noordpool en drie keer op de Zuidpool is geweest, en het werkgebied daar tussen ligt, dan lijkt de 200 meter tussen hangar drie en hangar één een kleine stap voor de verhuizing van materiaal en helikopters.
Toch is dit voor Heli Holland een belangrijke verplaatsing. Dit komt namelijk overeen met de filosofie van Heli Holland om een eigen hangar te hebben die je niet moet delen met andere gebruikers en waar je het bedrijf verder volgens je eigen wensen kan uitbreiden, in overeenstemming met de EASA-eisen die hier aan gesteld worden.
Voor Heli Holland is hangar 1 zo’n plek om het offshore bedrijf nog verder te kunnen uitbouwen en klanten in een nette professionele omgeving te kunnen ontvangen en eventueel rond te leiden. Heli Holland zal het line station in hangar drie omzetten in een base station in hangar 1 voor groot en klein onderhoud aan eventuele klantenhelikopters.
Ook staat op het verlanglijstje in hangar 1 een EASA part 21 design office op te starten voor met name elektronicamodificaties aan helikopters om in te spelen op de vraag naar de vele nog komende aanpassingen voor wat betreft radio en navigatie apparatuur.
Alle toekomstige buitenlandse uitbreidingen van Heli Holland Offshore zullen vanuit Hangar 1 geleid en aangestuurd worden. Het is inderdaad zo dat wij vinden dat wij met Hangar 1 goud in handen hebben voor de toekomst die voor wat betreft Heli Holland er rooskleurig uitziet.