Musjroom gaat de strijd met monopolisten verder aan

Den Helder – De Helderse nieuwkomer Musjroom heeft een aantal essentiële verbeteringen aan haar product toegebracht. Voor de eerste corona uitbraak was er alleen nog maar een app waar reizigers een overnachting konden boeken. Nog niet eens aan het einde van de tweede uitbraak is er nu ook een volwaardige webapp live.

De commissies bij een boeking kunnen verdeeld worden in ‘gasten commissie’ en ‘verhuurders commissie’. Sinds het begin van Musjroom kunnen verhuurders bij Musjroom gratis hun verblijf adverteren en betalen ze geen commissie bij een succesvolle boeking. Het verdienmodel zit hem namelijk momenteel aan de gastkant. Tot een maand geleden betaalden gasten een commissie van 19% over een boeking. Om extra druk te leggen op de monopolisten is dit verlaagd naar een commissie variërend van 10.9% – 13.9%.

“We zien het verlagen van de commissies als een belangrijke beslissing voor onze verhuurders en gasten. De nieuwe commissies zijn dusdanig ingestoken dat we zelfs voordeliger dan concurrenten kunnen zijn, en dat we tegelijkertijd kunnen investeren in support en ons product”, zegt COO Dylan de Haas.

Van app naar web
Musjroom.com begon met het idee om altijd in de broekzak van de reiziger te kunnen zitten voor het geval de reiziger ergens gestrand zou zijn. Daarom was er besloten om het platform te gaan bouwen in een app-variant die gratis kan worden gedownload in de Google Play Store of App Store. Echter waren er door de uitbraak minder reizigers dan gebruikelijk en werd Musjroom genoodzaakt om meer te focussen op vakantiehuisjes en B&B’s. Hierdoor steeg ook de vraag naar een bruikbare website zodat verhuurders hun accommodatie kunnen beheren en gasten een boekingsaanvraag kunnen doen via hun computer.

“De huidige situatie heeft ons gelukkig gedwongen om te focussen op het verbeteren en uitbreiden van het product. We vertellen met enthousiasme dat we alles op de website live hebben gekregen en nu zowel een downloadbare app als een bruikbare website hebben. Het maakt ons niet uit welke tegenslagen we zullen krijgen. Wij hebben een droom en willen iets bouwen waar we ontzettend trots op kunnen zijn”, aldus CEO Khosrou Golzad.

Mobiele versie afsluiten