Als ondernemer ben je altijd op zoek naar nieuwe manieren om met de doelgroep in contact te komen. Dit is de reden waarom je met je bedrijf bijvoorbeeld richting de beurs gaat. Het maakt niet uit of dit een hele grote beurs is of slechts een handjevol mensen bevat. Het is het persoonlijke contact dat telt. Dit is de manier om mensen te overtuigen van jouw werk en nieuwe klanten binnen te slepen. Maar het is dan natuurlijk wel belangrijk dat je indruk weet te maken. Een manier kan vinden om extra op te vallen. Maar hoe zorg je ervoor dat je opvalt met jouw beursstand? Waar moet je dan aan denken?
Promotiematerialen
Allereerst is het goed om na te denken over het gebruik van promotiematerialen. Als er spulletjes worden uitgedeeld, dan trekt dit altijd omstanders aan. Bovendien zorgen dergelijke artikelen er ook voor dat je de aandacht van de mensen vast weet te houden. Zelfs ná de beursgang. Dit zijn immers producten die zij op een later moment kunnen gebruiken of tegen zullen komen in hun tas of huis. Zo blijf je in gedachten. Zelfs ver nadat je op de beurs hebt gestaan. Maar aan wat voor soort promotiematerialen moet je dan denken? Er zijn verschillende mogelijkheden:
- Sleutelhangers graveren met het logo van jouw bedrijf
- Bedrukte pennen
- Bedrukte aanstekers
- Polsbandjes met het logo van jouw bedrijf
Ben je op zoek naar promotiematerialen voor jouw bedrijf? Laat deze dan vroegtijdig maken door de juiste drukker. Je kunt bijvoorbeeld denken aan de producten en diensten van Promofit.
De juiste locatie
Denk ook goed na over de locatie van jouw stand. Zodra je je inschrijft bij een beurs, krijg je vaak ook direct de mogelijkheid om een plek uit te kiezen. Waar zal jouw stand komen te staan? De juiste locatie is goud waard. Als het nog mogelijk is om vrij te kiezen, is het dan ook slim om op enkele zaken te letten. Het is belangrijk dat de stand in elk geval op het pad van zoveel mogelijk mensen komt. Wanneer je in een hoekje staat waar ze echt zelf heen moeten lopen, dan is de kans groter dat je in de vergetelheid raakt.
Kies bij voorkeur voor een locatie nabij eetgelegenheden, het toilet of eentje die zeer centraal gelegen is. Zo weet je zeker dat mensen hier langs zullen komen.
Praatje is niet altijd nodig
Een van de grootste voordelen van een beurs is dat persoonlijk contact veel beter mogelijk is. Het is minder vluchtig dan wanneer er online wordt geadverteerd. Je kunt de ander echt voor je winnen met een vlotte babbel en de juiste informatie. Besef echter ook goed dat er bezoekers zijn die liever geen praatje maken. Die iets verlegen zijn en dit niet prettig vinden. Zorg er daarom voor dat je ook over de juiste hulpmiddelen beschikt om deze personen erbij te betrekken. Een praatje is dan echt niet altijd nodig. Denk bijvoorbeeld aan een stapel flyers of brochures die je uit kunt delen.