Meldpunt voor klachten over gemeente Den Helder

Den Helder – Na het openen van een meldpunt voor klachten over de WMO hebben Behoorlijk Bestuur en de PVV besloten een tweede meldpunt te openen, namelijk voor klachten over de eigen gemeente. “Door het starten van een WMO-Meldpunt hebben wij ervaren dat bij de inwoners van onze gemeente meer speelt dan enkel de klachten rondom de WMO. Wij hebben nu dan ook een algemeen klachtenmeldpunt op gestart”, aldus fractievoorzitter Sylvia Hamerslag van Behoorlijk Bestuur.

“Als burger heb je te maken met de gemeentelijke organisatie maar ook met maatschappelijke instellingen die al of niet in opdracht van de gemeente bepaalde taken uitvoeren”, aldus Hamerslag, die daarbij doelt op een grotendeels geautomatiseerd overheidssysteem wat bij burgers die hierin niet thuis zijn tot problemen kan leiden, dan wel zogenaamde ketenfouten: een fout die van het ene systeem, organisatie of instelling doorsijpelt in het andere systeem. “We herkennen allemaal wel het gevoel van het kastje naar de muur.”

Vragen
In plaats van naar de Ombudsman te stappen, kunnen inwoners met vragen nu ook terecht bij het klachtenmeldpunt van Behoorlijk Bestuur en de PVV. “Wij hebben een aantal vragen aan de inwoners van onze gemeente. Waar loopt u met betrekking met de gemeentelijke en maatschappelijke organisaties tegenaan? Heeft u alles al geprobeerd en krijgt u nadat u de juiste routes hebt doorlopen nog steeds niet de hulp waar u recht op hebt? Hoe kunnen we volgens u dit herstellen dan wel voorkomen?”

De fractie van de PVV gaat zich bezighouden met vragen over wet en regelgeving, handhaving en vergunningen en veiligheid en openbare orde. Behoorlijk Bestuur richt haar pijlen op vragen over het sociaal domein, openbare ruimte en wijkgericht werken. Bij voorkeur is het meldpunt te bereiken via uwmeldpunt@gmail.com of telefonisch 06 – 82 46 87 91.

Mobiele versie afsluiten