Den Helder

Helderse ambassadeurs zetten aan tot nadenken én actie

Met een sterk groeiend bedrijfsleven, een toenemend aantal vacatures in meerdere sectoren en het aanboren van nieuwe markten door de energietransitie verandert Den Helder van een krimp- naar een groeigemeente. Een positieve ontwikkeling die de nodige uitdagingen met zich meebrengt op het gebied van wonen, werken, leren en recreëren.

Om die groei te ondersteunen hebben de gemeente Den Helder, Woningstichting Den Helder en de Koninklijke Marine het voortouw genomen om het verhaal van Den Helder te vertellen: het Helders Perspectief. Onlangs is een campagne van start gegaan om hier aandacht voor te vragen.

De afgelopen maanden zijn benut om op te halen waar de perspectieven liggen. Begin oktober wordt het plan gepresenteerd met de opbrengsten, een toekomstverhaal, ideeën voor een campagne en concrete activiteiten die ‘het merk’ Den Helder versterken. “Met dit programma verleiden we mensen om hier te komen wonen en werken”, vertelt Michael van Alderwegen. “Woont u hier al, maar werkt u nog buiten de regio, dan zullen we ook u aanspreken en bewust maken van de mogelijkheden om dichter bij huis een baan te vinden.”

Effect
“We gaan van krimp naar groei om de levensstandaard van iedereen te verbeteren. Door de in Den Helder gevestigde bedrijven te helpen met het vullen van vacatures houden we de economische standaard ten minste gelijk, met een perspectief op groei. Door die eventuele groei en de komst van nieuwe inwoners kunnen we vervolgens de sociale welvaart bestendigen en waar mogelijk vergroten.”

Met zoveel mogelijk betrokken stakeholders wordt samengewerkt aan het Helders Perspectief. “Wanneer wij er zelf in geloven, kunnen we het verhaal pas goed aan anderen vertellen”, aldus Van Alderwegen. “Daarom is een abri-campagne gestart waarin Helderse ambassadeurs en vooruitdenkers vertellen wat zij uniek vinden aan deze stad en wat Den Helder een stad vol kansen maakt.”

Met persoonlijke boodschappen als ‘Sinds jaar en dag de thuishaven voor werkgelegenheid en veiligheid’ (Rob Kramer, Admiraal Koninklijke Marine), ‘Met lef en durf. Nuanceren kan altijd nog’ (Reinier de Voogd, voorzitter van het college van bestuur van Scholen aan Zee) en ‘Hier wil je wél zijn’ (Pieter Kos, gemeente Den Helder) zetten de ‘campagneduwers’ aan tot actie.

Idee
Ideeën of wensen voor deze opgave? Melden kan via www.heldersperspectief.nl.

Toon meer

Redactie Regio Noordkop

Onder 'Redactie Regio Noordkop' staan door de redactie zelf geschreven berichten, maar ook artikelen die ons door derden zijn aangeleverd, zoals (en al dan niet bewerkte) persberichten en dergelijke. Ook iets melden? Stuur een bericht aan nieuws@regionoordkop.nl. De redactie is telefonisch te bereiken via 0223-684609. Het bezoekadres is Torplaan 4, 1785BA Den Helder. Loop gerust binnen, de koffie staat klaar!

Wellicht ook interessant

Back to top button