Politiek

Beter voor Den Helder vraagt om snelle aanpak problemen Sluisdijkgarage

Advertentie:

Den Helder – Nancy List heeft namens haar fractie Beter voor Den Helder vragen gesteld over de problemen in en rond de parkeergarage Sluisdijk. “Ondanks een eerdere uitgebreide renovatie van de garage waarbij deze tweemaal voor het publiek afgesloten is geweest, blijft de garage voor problemen, ergernissen en overlast zorgen.” List heeft klachten van bezoekers en ondernemers verzameld en wil van het college weten welke concrete maatregelen zij gaan nemen om de problemen op te lossen.

Ten eerste zou er sprake zijn van ernstige wateroverlast op het onderdek en de verdiepte halvloer. Daarnaast geeft de garage regelmatig ‘vol’ aan, terwijl dat niet zo is. Volgens List zijn dan vaak nog meer dan de helft van de plekken beschikbaar. “Kortgeleden hebben ondernemers noodgedwongen een vuilniszak over de signalering ‘vol’ moeten hangen.” De vraag van Beter voor Den Helder aan het college is hoe het kan dat het elektronische systeem niet naar behoren functioneert. Ook wil List weten of de problemen onder garantie van de leverancier vallen.

Overlast en onveiligheid
Verder heeft List veel klachten ontvangen over het niet open gaan van de slagbomen of de rolluiken voor abonnementhouders. Na de vele klachten hierover zette beheerder P1 de slagbomen en rolluiken open. Echter, omdat bezoekers daardoor geen kaartje hadden, konden zij vervolgens niet als voetganger de deuren openen. Uiteindelijk zijn ook de toegangsdeuren van het elektronisch slot gehaald. Volgens List is dit een slechte zaak, omdat zo iedereen bij de garage naar binnen kan, dus ook de overlastgevers. “Zij waren juist een van de redenen om dit nieuwe systeem in te voeren.”

Daar komt nog eens bij dat de verlichting in de centrale hal ’s avonds al weken niet zou branden. “Dat maakt het onveilige gevoel, vooral doordat nu iedereen in de garage kan komen, vele malen groter”, stelt List. Ze wil van het college weten wat op korte termijn gedaan gaat worden om de veiligheid van de bezoekers, zeker in de avonduren, te vergroten.

Lianne Snel

Lianne Snel studeerde politicologie en American Studies aan de Universiteit van Amsterdam. Zij is sinds maart 2023 werkzaam als onderzoeks- en politiek journalist voor zowel Regio Noordkop als Noordkop Centraal. Zij is bereikbaar via lianne@regionoordkop.nl.

1 reactie

  1. Beter voor Den Helder heeft hele korte lijntjes met de bouwer van de Sluisdijkgarage. Die na het bouwen van een Zwembad, die zo lek is als een mandje. Een garage heeft gebouwd, wat net een zwembad lijkt. Laat die bouwer op eigen kosten zijn fouten herstellen, zodat de garage eindelijk eens een keer normaal gebruikt kan worden.

    Het moet in Den Helder eens een keer afgelopen zijn, met de hoge kosten die de burger weer mag betalen. Laat de gemeenteraad een goede besluiten nemen, die de burger eens geen bakken met geld kost.

    De wildopvang, die al ruim tien jaar geleden heeft aangegeven een nieuw onderkomen nodig te hebben. Mag weer oneindig wachten op hun gedroomde en verdiende nieuwe locatie.

    En de ondernemer in de binnenstad zijn straks ook de klos als er weer betaald parkeren wordt ingevoerd. Ook daar hoor je Beter voor Den Helder niet over… Want dat de burger moet opdraaien voor fouten van de gemeente, is natuurlijk niet belangrijk.

    Dus Beter voor Den Helder, geef ook eens aan dat reparatie van de sluisdijkgarage niet door de burger betaald moet worden. Want de burger hoort op 1 te staan.

Wellicht ook interessant

Back to top button