Den HelderZakelijk

Specsavers Den Helder biedt bij te stellen hoortoestel op afstand binnen basisverzekering

Den Helder – Als eerste audicienketen biedt Specsavers Den Helder hoortoestellen aan die op afstand bij te stellen zijn en in aanmerking komen voor een vergoeding binnen de basisverzekering. Bij deze hoortoestellen hoeven de klanten van Specsavers Den Helder niet meer naar de winkel te komen voor aanpassingen van bestaande instellingen, maar kunnen zij via een app deze gemakkelijk doorgeven aan audicien Harold Russchenberg. Hoewel door de genomen maatregelen klanten met een gerust hart een afspraak in de winkel kunnen maken, kijkt Specsavers ook naar de mogelijkheden om zorg op afstand meer toegankelijk te maken.

Slechthorenden worden op basis van een vragenlijst, gehoormeting en een vraaggesprek met de audicien ingedeeld in één van de vijf categorieën van gehoorverlies, van mild (categorie 1) tot complex (categorie 5). Specsavers biedt deze innovatieve hoortoestellen aan vanaf categorie 2. Via een app kunnen klanten direct een bijstelling die zij nodig achten doorgeven. Dit verzoek komt vervolgens binnen bij audicien Harold Russchenberg die op afstand deze kan doorvoeren. Wanneer de nieuwe instelling gereed is, hoeft de klant deze alleen nog maar te accepteren in de app en het hoortoestel wordt automatisch geüpdate.

“Vrijwel elk hoortoestel moet na de eerste instelling bijgesteld worden, maar ook in de loop der jaren ondervinden mensen veranderingen in het gehoor. Het bijstellen op afstand heeft voor zowel de klant als mij als audicien veel voordelen. Zo kunnen onze klanten direct feedback delen en kan ik veel gerichter te werk gaan bij het bijstellen van het hoortoestel. Klanten kunnen bijvoorbeeld real time een hinderlijke situatie omschrijven waar ik de aanpassing op kan uitvoeren. En met slecht één klik in de app voldoet het hoortoestel weer aan zijn of haar behoeften”, aldus Harold Russchenberg.

Op afstand bij te stellen hoortoestellen zijn al langer in de private markt beschikbaar, maar die moeten slechthorenden vaak zelf betalen. Bij Specsavers kunnen klanten voor deze hoortoestellen in aanmerking komen voor vergoeding door hun zorgverzekeraar.

Service zonder de winkel te bezoeken
Specsavers Den Helder heeft alle nodige maatregelen genomen waardoor mensen de winkel met een gerust hart kunnen bezoeken. Zo hoeven klanten slechts één keer in de winkel te komen voor een hoormeting en de aanschaf van het toestel. Toch merken de medewerkers dat vooral ouderen een bezoek soms uitstellen.

“Heel logisch gezien de huidige situatie, maar vaak is het uitstellen van zo’n bezoek niet wenselijk”, vervolgt Harold Russchenberg. “Het uitstellen van een hoortest en een hoortoestel kan invloed hebben op onder andere de kwaliteit van leven van slechthorenden omdat zij hun omgeving niet goed kunnen horen. Door deze innovatieve hoortoestellen kan ik klanten na het aanpassen van een hoortoestel  vervolgens altijd op afstand de service bieden die zij nodig hebben, zeker in deze tijd. Kijkend naar de vaak oudere doelgroep die een hoortoestel draagt en wellicht in deze periode twijfelt om naar de winkel te komen, biedt dit een welkome uitkomst.”

Trefwoorden
Toon meer

Jamie Verboon

Mijn naam is Jamie Verboon (20) studente aan het Mediacollege in Amsterdam. Tijdens mijn stage bij Regio Noordkop richt ik mij vooral op redactiewerk en radio. Ik ben bereikbaar via jamie@regionoordkop.nl.

Wellicht ook interessant

Reageer op dit bericht

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Back to top button
Close