
Den Helder – Inwoners van de gemeente Den Helder ontvangen vanaf halverwege mei maximaal één keer per week een e-mail van Overheid.nl met daarin bekendmakingen van de overheid. De bekendmakingen gaan over vergunningen, werkzaamheden en andere lokale aankondigingen die zich afspelen binnen een bepaalde straal van het woonadres van de ontvanger. Het doel van deze nieuwe dienst is om mensen actiever te informeren over besluiten van de overheid die direct invloed hebben op hun leefomgeving. Ook wordt het duidelijker hoe inwoners inspraak krijgen of bezwaar kunnen indienen.
Het gaat om inwoners die 25 jaar en ouder zijn en die een e-mailadres hebben opgegeven in MijnOverheid. Zij krijgen in de week van 13 tot en met 17 mei 2024 een welkomstmail van Overheid.nl. In deze welkomstmail staat uitgelegd wat inwoners kunnen verwachten, op welke wijze de e-mailberichten zijn aan te passen en hoe het afmelden werkt. In de welkomstmail staat ook een verwijzing naar een speciale informatiepagina op met meer informatie over ‘Berichten over uw Buurt’.
Om er voor te zorgen dat de verzending van de e-mails goed gaat verlopen heeft de overheid ervoor gekozen om gefaseerd, gemeente per gemeente, te starten. Zo kunnen gemeenten van elkaar leren en is
het, indien nodig, mogelijk om de service te verbeteren.