
Hollands Kroon – De gemeente Hollands Kroon verstuurt eind januari aan 3.600 inwoners een uitnodiging om de dienstverlening van de gemeente te beoordelen. Zij horen graag hun mening over de woon- en leefomgeving, de relatie tussen de inwoner en gemeente, zorg en welzijn en de dienstverlening.
“Als inwoner van Hollands Kroon heeft u wensen”, vertelt burgemeester Rian van Dam. “Bijvoorbeeld over prettig wonen, voldoende voorzieningen of makkelijk en snel uw paspoort of rijbewijs kunnen regelen. Een vriendelijke en helpende houding van onze medewerkers kan net het verschil maken. Of misschien is juist een goede band met de bestuurders waardevol voor u. We zijn benieuwd naar uw mening, zodat we onze dienstverlening nog beter kunnen afstemmen op uw behoeften.”
De resultaten van het onderzoek geven de gemeente Hollands Kroon inzicht in de gemeentelijke dienstverlening en hoe zij dit beter kunnen organiseren. Het is daarom belangrijk dat zoveel mogelijk inwoners deze enquête invullen. Alleen zo ontstaat er een goed en representatief beeld. De gemeente laat het onderzoek al meerdere jaren uitvoeren, waardoor ze de ontwikkelingen op de verschillende onderwerpen over de tijd kunnen volgen.
Resultaten verwacht in april 2025
De resultaten van het onderzoek worden in april 2025 verwacht. De rapportage wordt op dat moment gedeeld met de gemeenteraad van Hollands Kroon. Hierna zijn de resultaten ook terug te vinden op www.waarstaatjegemeente.nl en op www.hollandskroon.nl.
Onafhankelijk onderzoek IPSOS I&O voert de inwonerspeiling uit. Dat doet het bedrijf voor meerdere gemeenten in Nederland. De inwoners die een uitnodiging ontvangen, zijn willekeurig gekozen uit de Basisregistratie personen (Brp) van Hollands Kroon.