Den HelderZakelijk

Musjroom wint ‘Geniaal Lokaal’ van Visa

Den Helder – Veel tech start-ups hebben de eerste golf nog maar net overleefd en de tweede golf lijkt alweer om de hoek. Ondanks de maatregelen die de overheid heeft genomen om bedrijven te steunen, vielen veel start-ups buiten de boot en lijkt een tweede golf voor veel industrieën fataal te worden. Het resultaat van de huidige uitdagingen is dat er allerlei spannende nieuwe ideeën ontstaan die de lokale economie stimuleren en voor positiviteit zorgen.

Visa, de wereldwijde speler op het gebied van digitale betalingen, zag ook de creativiteit van de ondernemers en wilden dit belonen met een online mediacampagne ter waarde van €2000,- om oude en nieuwe klanten te bereiken. De onzekerheid, angst en negatieve reisadviezen zorgen voor een turbulente periode binnen de reisindustrie. Zo ook voor nieuwkomer Musjroom uit Den Helder. Zij hebben gezien hoe monopolie partijen zoals Airbnb en Booking hun positie misbruiken en geld op plek 1 hebben staan in plaats van hun users. Daarom gaat Musjroom de strijd aan met deze partijen.

Full local experience
In essentie is Musjroom een boekingsplatform met unieke en voordelige verblijven, maar ze zijn van mening dat er nog veel te winnen valt voor hun gasten en verhuurders. Dus in plaats van stil te zitten heeft het team van Musjroom optimaal van de tijd gebruik gemaakt om het product te verbeteren én de mogelijkheden te testen om gasten een ‘full local experience’ aan te bieden door lokale bedrijven te betrekken.

“Met Musjroom geloven we dat het aanbieden van een full local experience een ontzettend toegevoegde waarde voor onze gasten, verhuurders en de lokale economie zal zijn. En deze erkenning van Visa en de reacties van onze users zijn al een geweldige bevestiging dat we op de goede weg zijn”, zegt Chief Commercial Officer Dylan de Haas.

Een tweede golf
Het is nog niet mogelijk om te zeggen wat een tweede golf zal betekenen voor de reisindustrie. Wel is het team van Musjroom vastberaden om door te gaan en steeds meer features te implementeren. Ook het testen van de full local experience zal worden voortgezet en is naar verwachting in 2021 live op het platform.

Toon meer

Jamie Verboon

Mijn naam is Jamie Verboon (20) studente aan het Mediacollege in Amsterdam. Tijdens mijn stage bij Regio Noordkop richt ik mij vooral op redactiewerk en radio. Ik ben bereikbaar via jamie@regionoordkop.nl.

Wellicht ook interessant

Back to top button