GR2022DH

Voormalig CDA’ers op kieslijst Seniorenpartij

Advertentie:

Den Helder – De Seniorenpartij heeft de kieslijst bekend gemaakt. De huidige raadsleden Nancy List en Kees Bazen staan bovenaan, ook in die volgorde. Opvallend gegeven is dat Bazen niet de enige oud-CDA’er op de lijst is: Sonja Janssen-Dikmans vervult de derde plek bij de Senioren en Arjan Koenen, oud-raadslid, staat op plek 10. In totaal bevat de lijst dertien namen waarvan acht vrouwen en vijf mannen.

Remco Duijnker staat niet op de kieslijst maar is na de verkiezingen wel beschikbaar voor een nieuwe periode als wethouder voor de Seniorenpartij. Die functie had hij al tot begin 2020, toen de toenmalige fractieleden uit de partij stapten. Zij vormen nu Samen Actief. Duijnker is momenteel portefeuillehouder voor Beter voor Den Helder. De dertien mensen die wel op de lijst staan zijn volgens de partij zeer bevlogen. Iedereen heeft eigen kennis en kunde die ingebracht kan worden in de gemeenteraad.

Vertrouwen in verkiezingswinst
Op plek vier staat bijvoorbeeld Martin Zuiddam, werkzaam bij de marine en tevens afkomstig uit het CDA. Plek vijf wordt ingevuld door Christina Apan Vega, die al langer actief was als commissielid voor Gemeentebelangen, de partij van lijsttrekker Nancy List die is samengegaan met de Seniorenpartij. Nog een oud-CDA’er, Ben Wilkens, staat op plek zeven. Voor de ondernemers staat op nummer negen Gertjan Kaandorp, rijschoolhouder uit Juliandorp.

Arjan Koenen van het gelijknamige dorpscafĆ© Koenen in Juliandorp staat op plek tien. Hij zat eerder in de raad voor het CDA, maar vertrok vroegtijdig vanwege zijn drukke agenda. Hij kon zich niet meer vinden in het landelijke beleid van het CDA en heeft zich via Kees Bazen aangesloten bij de Senioren. De standpunten van de partij over het MKB spreken hem vooral aan. De kandidatenlijst wordt afgesloten met op plek twaalf uitvaartbegeleider Jolita Langedijk en helemaal onderaan Tineke Renssen. Renssen is al lang werkzaam bij de Woningstichting Den Helder. De Seniorenpartij is blij met de gevarieerde lijst: “Onze kandidaten willen dan ook graag aan de slag voor onze mooie stad en een bijdrage leveren aan een fijne en veilige leefomgeving. De Seniorenpartij heeft er dan ook alle vertrouwen in dat met al onze kandidaten een mooie verkiezingswinst kan worden behaald.”

De volledige kieslijst:
1. Nancy List
2. Kees Bazen
3. Sonja Janssen-Dikmans
4. Martin Zuiddam
5. Cristina Apan Vega
6. Mirjam Kisteman
7. Ben Wilkens
8. Sandra de Boer
9. Gertjan Kaandorp
10. Arjan Koenen
11. Monique Kriele