Overige

Gemeenteraadsverkiezingen: direct mails versturen biedt kansen de kiezer te bereiken

In de strijd om een plekje in de gemeenteraad trekken veel politieke partijen alles uit de kast om de potentiële kiezer te bereiken. Wat veel partijen nog wel eens vergeten is dat het allemaal een stuk efficiënter kan. Campagne voeren kost veel tijd, dat weet iedereen die politiek actief is. Maar dat betekent niet dat campagne voeren onnodig onhandig hoeft te zijn. Denk hierbij bijvoorbeeld aan direct mails versturen naar de potentiële kiezer. Je kunt zelf in de pen klimmen, zelf de opmaak verzorgen en zelf alle brieven langsbrengen, maar dat hoeft natuurlijk niet. Je kunt dit ook uit laten besteden, zodat jij meer tijd overhoudt voor impactvolle campagneacties waarbij je bijvoorbeeld de handen uit de mouwen steekt zoals de landelijke vrijwilligersactie NLdoet op 10 en 11 maart 2022.

Maar je wilt toch je gezicht laten zien? 

Iedereen die campagne voert zal het er over eens zijn dat je gezicht laten zien meer dan ooit belangrijk is en dat dat een goede reden is om zelf huis-aan-huis direct mailings te bezorgen. Daar zit natuurlijk een kern van waarheid in. Een goede partner in het direct mails versturen zal daarover graag met je meedenken. Kun je bijvoorbeeld een deel zelf bezorgen, maar dat de direct mailing-partner de buitengebieden verzorgt? Of zijn er bepaalde straten die je zelf wilt bezoeken en dat de direct mailing-partner de rest doet? Zo laat je toch je gezicht zien, maar hoef je niet alle arbeid zelf te verrichten. De opmaak (en eventueel tekst) druk en het in enveloppen doen van je mailing wordt namelijk voor je verzorgd en dat scheelt je al enorm veel werk en tijd die je beter anders kunt besteden gedurende de campagne.

Wat zijn goede momenten in de campagne om direct mailings te versturen?

Je kunt denken aan het moment dat je je kandidatenlijst compleet hebt, dat je verkiezingsprogramma gereed is, als je input van bewoners wilt door middel van een enquête en ga zo maar even door. Ook na de verkiezingen kun je met een direct mail je kiezers bedanken voor hun steun tijdens de campagne of in het stemhokje. Tegelijkertijd kun je de mensen dan informeren over waar je je nu hard voor wilt maken nu je eenmaal in de gemeenteraad zit. Het voordeel van een direct mailing is dat deze direct worden afgeleverd bij de mensen die jij wilt bereiken. Ook mensen met een nee-nee-sticker op de bus kun je op die manier toch bereiken.

Ook na de verkiezingen

Ook gedurende de vier jaar met een zittende gemeenteraad kun je zo nu en dan direct mailings versturen naar bewoners van Hollands Kroon en Den Helder. Bijvoorbeeld als er een belangrijk punt uit jouw verkiezingsprogramma gerealiseerd is. Kiezers vinden namelijk niet alleen belangrijk wáár je je voor inzet, maar ook dat dit lukt en door wie het dan komt dat dit gelukt is. Zo bouw je ook alvast weer verder aan trouwe kiezers voor een eventueel volgende gemeenteraadsperiode.

Toon meer

Reclame Regio Noordkop

Bovenstaand bericht is aangeleverd aan Regio Noordkop en voor plaatsing is betaald. Regio Noordkop is niet verantwoordelijk voor aard en inhoud van het bericht. Vragen over bovenstaand of soortgelijke berichten? Mail naar hoofdredactie@regionoordkop.nl.

Wellicht ook interessant

Reageer op dit bericht

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Back to top button