
Den Helder – Port of Den Helder is officieel partner van Sail Den Helder 2023. De organisatie faciliteert dit evenement mede aan haar kades en stelt hiervoor ondersteunend personeel ter beschikking.
Sail Den Helder wil zich meten met de meest milieuvriendelijke en duurzame evenementen, zonder plastic afval en met een energieverbruik met een zo laag mogelijke CO2-uitstoot en luchtverontreiniging. Port of Den Helder ondersteunt deze doelstelling en denkt mee door bijvoorbeeld hun groen opgewekte stroom beschikbaar te stellen. Ook maken de Tall Ships gebruik van de gecontracteerde afvalinzamelaars van Port of Den Helder, welke volgens de nieuwe wetgeving 2023 in kader van scheepsafval stoffen verwerken. Daarbij is duurzaamheid een voorwaarde.
Een van de doelstellingen van Sail Den Helder 2023 is de promotie van Blauwe Energie. Gezamenlijk met ECHT en North Sea Energy Gateway helpt Port of Den Helder mee deze Blauwe Economie een gezicht te geven. De Offshore Experience, welke in september 2023 wederom in Den Helder plaats vindt, zal tijdens Sail Den Helder 2023 in een kleinere editie al terugkomen. In het Blueport Centre (voormalige visafslag) zal de energietransitie een gezicht krijgen en kan men ervaren wat dit inhoudt.
Sail Den Helder vindt plaats van 29 juni tot en met 2 juli 2023.
Een nagenoeg faillietbedrijf, die alleen in staat is om het hoofd boven water te houden, door een investering van 30 miljoen euro van Gemeente Den Helder. Sail Den Helder 2023 wordt dus betaald door de belastingbetaler.
Dat Sail Den Helder 2023 wordt georganiseerd is natuurlijk prima. Maar Port of Den Helder is en blijft een commercieel bedrijf wat minimaal in de zwarte cijfers moet komen. Sponsoring en het onbetaald faciliteren van Sail Den Helder 2023 is dan ook uit den boze.
Benieuwd of er vanuit de gemeenteraad vragen komen over deze sponsoring door een bedrijf die niet zonder overheidssubsidie overeind kan blijven staan. Als de raad niet met vragen komt, is dit waarschijnlijk omdat ze hun feestje niet door hun neus geboord willen zien worden…
Hoe heeft dit kunnen gebeuren,,, eens met Jurist X “Een nagenoeg faillietbedrijf, die alleen in staat is om het hoofd boven water te houden, door een investering van 30 miljoen euro van Gemeente Den Helder”. Met reclame van een Bedrijf [Port of D-H, Gemeente D-H] wat veel te veel kost wie verzint dat. Leve Sail 2023, Leve D-H meer is er niet. De Visserij dáár had voor geknokt moeten worden en dan dat als reclame voor Sail 2023 in D-H, niet voor de Port of D-H, zolang de Marine er is ….blijft dat wel….. echter, als ook Defensie net als de Visserij verdwijnt, heeft D-H ook…geen bestaan meer ….helaas.
Valt er eindelijk eens geld te verdienen in de Helderse haven, gaan ze opeens voor Goedheiligman spelen. Het wordt nooit wat met Port of Den Helder met zijn overbetaalde werknemers en topzware bestuur.
En ik weet wel hoe ze dit gaan verkopen aan de gemeenteraad: als een mogelijkheid om Den Helder op de kaart te zetten op het gebied van groene energie. Kortom, een investering in de toekomst, die zich later zal uitbetalen… De kost gaat nu eenmaal voor de baat uit. En de gemeenteraad zal het slikken als zoete koek. Het is allemaal zo voorspelbaar, maar ook zo treurig en kansloos….
Kan de Woz volgend jaar weer omhoog